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Atlus distribuirá The King of Fighters XIV en Estados Unidos, prometen «mejorado juego en lí­nea»

Hayama

@theburpman

abril 12, 2016

Al parecer la buena relación de SNK Playmore con Atlus después de The King of Fighters XIII sigue en pié y con buena salud ya que a pesar que se habí­a rumoreado en Europa hoy ha llegado a los medios el comunicado oficial confirmando que la respetada compañí­a estará distribuyendo en nuestro mercado el esperado The King of Fighters XIV.

Dentro del comunicado en inglés (que pueden ver dentro de nuestra noticia) lejos lo más interesante fue la confirmación de un «nuevo y rehecho» modo en lí­nea el cual comenta que fue «altamente mejorado» para correr en la arquitectura de PlayStation 4. Esta promesa de seguro la tendrán pendientes los fanáticos más incondicionales del juego considerando que lamentablemente KOF XIII sufrió de un código bastante cuestionado.

Lamentablemente Atlus tampoco confirmó ninguna fecha de lanzamiento y está anunciado solo para PlayStation 4.

Get ready for the greatest fighting tournament on Earth, because SNK PLAYMORE and Atlus U.S.A. are partnering to bring THE KING OF FIGHTERS XIV to the Americas later this year. KOF XIV marks the beginning of a new era for the series as it will be making its debut with 3D characters exclusively on PlayStation 4 systems!

Although the classic 3 vs. 3 battle system is unchanged in KOF XIV, the perfectionists at SNK PLAYMORE have made some notable updates to the fighting engine. From streamlining controls to improving the Combo and MAX Mode mechanics, the developers have worked tirelessly to bring hardcore fans and newcomers the most competitive, but accessible, game in KOF history. Did we mention that the graphics are now fully rendered in 3D? Players will beat their opponents senseless while experiencing the new visual style of the 50 fighters (all of whom are available in-game at launch), and movesets! There’s also a brand new Party Battle feature that lets two teams of three human players duke it out via online play. Speaking of which, KOF XIV will have vastly improved netcode for competitive level multiplayer to fully use the PS4’s online features.

3D Evolution: All 50 fighters, movesets and more are rendered in full 3D graphics that preserves the essence of King of Fighters»˜s visual style but updates it with a whole new dimension.
The Best Refinement since The King of Fighters ’98: Through extensive playtesting and balancing, the controls have been streamlined, and the Combo and Max Mode mechanics have been overhauled to create the most competitive fighter in SNK’s history.

The The King of Fighters Saga Continues: There’s a robust single-player storyline where several years have passed since the previous The King of Fighters tournament. Now a worldwide business, the global The King of Fighters will decide who is the strongest as both individuals and companies with their own ambitions have come to compete. Players compete against CPU-controlled opponents to unlock the storyline.

The Best Roster Yet: There are 50 fighters total, with 31 returning from previous entries into the The King of Fighters series, and 19 brand new characters. All 50 characters will be available at the game’s launch.

Revamped Online Experience: The King of Fighters XIV has devoted a lot of development time to improving the game’s netcode for vastly improved online gameplay. The King of Fighters XIV uses the PS4’s online architecture to have a whole host of online conveniences, from spectating to saving replay/battle data, and having a single online The King of Fighters XIV profile to connect with friends.

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2 comentarios « Atlus distribuirá The King of Fighters XIV en Estados Unidos, prometen «mejorado juego en lí­nea» »

  1. xverso
    el April 12, 2016 a las 3:47 pm
    Que salga para pc, es lo único que pido :(
  2. Vaillant
    el April 13, 2016 a las 11:46 am
    Querría que, mas pronto que tarde, comiencen a mostrar algo, de como les esta quedando los nuevos Metal Slug 8, y Samurái Shodown 6, en los que están trabajando, con gráficos poligonales. Para ver como quedan con la tecnología y dirección artísticas de KOF XIV, -masintesado n el Metal Slug-, o con una nueva dirección artística, y algo mas de presupuesto; alejada del arte de KOF XIV, para que esta mejore bastante mas y este mas trabajada/elaborada. Samurái Shodown también estará bien verlo; pero ya son demasiados videojuegos de lucha Vs, y ya empiezan a cansar/saturar. Además, siempre los he visto, videojuegos muy complicados de manejar, con muchos comandos que memorizar... Prefiriendo, formas mas pausadas (en el caso de los shoot'em up, con los bullet hell o maniac shooters) y mas sencillas de jugar. por eso es que me gustan mucho los videojuegos de tipo arca de. ☺

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